Er is geen product of dienst, merk of bedrijf dat niet geschikt is voor film. Je kunt met passie verhalen vertellen, je elevator pitch opnemen, producten laten zien en demonstreren, voordelen benadrukken en uitvergroten. Interviews die informeren en bevestigen. Met film breng je ideeën tot leven en muziek versterkt emotie. Kortom, film is altijd geschikt! Met een goede marketingstrategie, de juiste content en een goed script, films maken die je raken. Dat is wat ik doe: effectieve films maken die de moeite waard zijn om te zien, te delen en die verkopen en bekoren.
Elke film begint met een doel, idee en script. Dus moeten we eerst in gesprek om antwoord op vragen te krijgen. Om te bepalen wat belangrijk is en de moeite waard. En wat niet. Wanneer het script rond is en de locatie bepaald, kunnen we de film gaan opnemen. Enerverend wordt het als je zelf in de film ‘meespeelt’ en dus ook tekst hebt. Zie je dat niet zitten dan bieden acteurs of een voice-over uitkomst. Als de film eenmaal gemonteerd is, laat die zich gemakkelijk verspreiden en delen. Voordat je het weet heb je een stroom aan kijkers, reacties, klanten en likes.
Een film in één take opnemen is haast onmogelijk en daarom moeten na de opname de verschillende filmclips worden geselecteerd aan elkaar worden gemonteerd. Editing noemen we dat. Of filmmontage. De clips worden geselecteerd op lengte, kwaliteit en impact en vormen zo samen de film. Filmmontage is geen bijzaak maar een onmisbare activiteit. Kleurcorrecties, het gebruik van filters, geluidsfragmenten, voice-over, muziek, graphics enz… vormen het groter geheel. Het kan dat een halve dag filmen kan leiden tot een hele dag editen. Na het monteren wordt de film geëxporteerd in HD-formaat en kan de film worden geplaatst op je website of verspreid via social media, enz.