Ai, dat klinkt niet echt bescheiden. Ik weet het, ik weet het, maar als je snel resultaat wilt en je geen zin hebt in een bureau met wisselende contacten, dan ben ik misschien de persoon die je goed kan helpen. Toegegeven, een alleskunner lijkt in eerste instantie verdacht, maar als je al wat langer meedraait in het wereldje dan krijg je vanzelf steeds meer kennis en kunde. Tenminste als je – net als ik – daar voor openstaat. Lees hieronder waar ik je zoal mee kan helpen.
We kennen elkaar nog niet maar dat kan snel veranderen. Als een van de vragen hieronder jij zou kunnen stellen, dan zou het zo maar kunnen dat ik wat voor jou kan betekenen. Wie weet?
0499 378763 – of – 06 81614225
Grote bedrijven en merken kennen het belang een goede communicatiestrategie. Veel kleinere ondernemingen vinden het lastig om hun merkverhaal duidelijk aan de markt te communiceren. Hoe fijn is het als jouw doelgroep precies weet waar je voor staat? Niets doet zoveel afbreuk aan je marktpositie als je om de haverklap van strategie en vorm verandert. Ik heb de ervaring om samen met jou je business sterk en opmerkelijk te positioneren. Tenminste als je wilt dat ze voor jou kiezen. Als je dat wilt moet je wel het lef hebben om dingen los te laten. Hiermee is niet gezegd dat ik direct de hele boel over hoop haal, want wat goed is hoeft niet te veranderen. Een goede strategie is het fundament voor concept en communicatie.
Teamenzo ontwerpt en realiseert advertenties, direct mails, folders, brochures, winkelmateriaal, verpakkingen, websites, films, graphics, logo’s en huisstijlen, presentaties, enz. Designs die gevoel én verstand combineren en overtuigen. Ontwerpen die passen bij het merk, het product, de tijdsgeest en de wens van de klant. En de doelgroep moet zich aangesproken voelen. Daar doe ik het voor. Ik ben altijd op zoek naar verassende elementen, spitsvondigheden, lettertypen en beeldmateriaal. Wat ik bijvoorbeeld niet doe is fotograferen. Dat is een professie waar ik vanaf blijf maar wel voor je regel en regisseer. Het plaatje en praatje moet immers perfect in balans zijn. Alsof het gedrukt staat. En daar weet ik ook het nodige van.
Tekstschrijven, copywriting, bloggen. Het maakt niet uit hoe je het noemt, waar het omgaat is dat jouw verhaal goed verteld moet worden en prettig is om te lezen. Want ‘lezen’ dat schijnt tegenwoordig nogal een dingetje te zijn. Teksten zouden korter moeten omdat mensen niet meer lezen. Wat een onzin. Als dat zo zou zijn dan werden er ook geen boeken meer geschreven en gelezen en – by the way – Google is gek op originele en waardevolle tekst. Hoe je schrijft is belangrijk. Ik schrijf voor jou in mijn stijl en die is alsof ik met je praat. Face to face. Sterker, ik vind dat een geschreven tekst moeiteloos over moet kunnen gaan in een gesprek. Oh ja, ik háát clichés en het klakkeloos kopiëren van teksten van anderen maar verder ben ik all write.
Als je een mobieltje hebt met een goede camera kun je jezelf heel goed opnemen. Maar als je wat serieuzer voor de dag wilt komen is een professionele camera veel handiger. Teamenzo heeft professionele apparatuur (camera, licht, geluid en autocue). Dus voor een strakke elevator pitch op film of een bedrijfspresentatie, kom ik graag bij je langs. Uiteraard nemen we eerst het script door en bepalen we of een voice-over nodig is of niet. Er komt best veel kijken bij het maken van een film. Zelfs als die maar 2 minuten duurt. Want als de opnames klaar zijn, is de film pas halverwege. De volgende stap is editten. En dat is serieus werk en duurt soms langer dan het filmen zelf. Dat je het weet.
Elk ontwerp moet gestalte krijgen, zeg maar een vast vorm. Hoe iets in elkaar moet worden gezet wordt bepaald door de toepassing. Klinkt vaag, dus leg ik het je uit. Als ik een advertentie moet maken voor in Allerhande dan heb ik te maken met blad- en drukwerkspecificaties. Als ik die zou negeren, zijn de rapen gaar. Geen enkel merk wil dat de kleur van het logo of product afwijkt van het origineel. Als je weet dat je voor een plaatsing in Allerhande een klein fortuin kwijt bent, wil je als merk dat het goed gedrukt staat. Dat geldt ook voor verpakkingen, folders en digitale producten. Kwaliteit leveren is voor Teamenzo vanzelfsprekend. Je bent perfectionistisch of niet.
We zijn een bescheiden volkje. Niet iedere ondernemer wil graag voor de camera. En dat begrijp ik heel goed, want alle zekerheden zijn weg als ik roep: “Camera loopt.” Daarom is een animatie voor veel bedrijven een geweldig alternatief. Teamenzo werkt met een animatieprogramma waarmee we zelf de look & feel van de characters kunnen bepalen en een setting kunnen creëren. Hartstikke handig als je iets hebt uit te leggen. Als je zelf het verhaal wilt vertellen dan neem ik jouw stem apart op en monteer die eronder. Inclusief ondertiteling, if you like. Ik kan ook een professionele voice-over voor je regelen. Kijk maar eens naar dit voorbeeld.
Teamenzo bouwt WordPress websites die bezoekers aantrekken. Je kan voor een bepaald thema kiezen of het aan mij overlaten. Ik bouw websites in Phoenix en Elementor. Een gelikt thema is vaak mooi om te zien maar de ervaring leert dat jouw content altijd anders is waardoor je website er toch anders uitkomt te zien als dat je had gehoopt. Staar je niet blind op een flashy thema, daar trek je geen bezoekers mee aan. Het gaat om de inhoud. Veel relevante content voor je doelgroep met aandacht voor SEO is veel belangrijker. Niemand koopt van je omdat je enkel een mooie website hebt. Het gaat erom of je daadwerkelijk mensen kunt helpen met je product of dienst. Zoals de website: van FairySales dat doet.
Of je nu een website, folder of een advertentie nodig hebt, zonder foto’s lijkt je boodschap eerder op een dienstmededeling dan op een gerichte actie om mensen voor je product of dienst te interesseren. Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld en daar weten de betere fotografen wel raad mee. Teamenzo werkt graag met ze samen omdat ze als geen ander zien wat er moet worden vastgelegd. Voor elke klus kies ik een fotograaf die gespecialiseerd is voor de betreffende opdracht. Dat kan een specialist zijn voor productfotografie, portretfotografie, vastgoedfotografie, straatfotografie of reclamefotografie. Als je te weinig budget voor goede fotografie, kun je ook voor stockfoto’s kiezen maar dan krijg je nooit het perfecte plaatje voor jouw boodschap.
Op school had ik altijd wel een klasgenoot die heel goed kon tekenen. Als zij een mens tekenden was het ook een mens terwijl de rest van de klas poppetjes tekenden alsof ze van Mars kwamen. Sommige klasgenoten hebben van hun talent hun beroep gemaakt en dat is een zegen voor de reclame-industrie. Ik maak graag gebruik van hun diensten want illustraties zijn krachtig en brengen producten tot leven op een originele wijze en met een eigen stijl. Technische tekeningen kunnen jouw product perfect verklaren, een cartoon brengt ernst en luim tot elkaar en een realistisch plaatje wil je het liefst inlijsten. Telkens als een illustrator zijn ‘tekening’ aflevert, denk ik: ik wou dat ik dat kon. Maar dat kan ik niet en daarom ben ik zo blij dat ik gebruik kan maken van hun talent.