Een merk is pas een merk als het in de hoofden van mensen zit. En een logo kan daarbij helpen maar een mooi logo betekent niet dat je automatisch een sterk merk bent. Daar is meer voor nodig… veel meer. Een goed logo zegt meestal wel iets over je business. Hoe je gezien wilt worden en waar je voor staat. Bij kleinere ondernemingen zegt een logo vaak ook iets over het karakter en leitmotiv van de eigenaar. Je wilt immers geen groen logo als je niet van groen houdt. Bedenk dat jouw logo – en de positionering ervan – je enorm kan helpen om een breinpositie bij de je doelgroep te krijgen. Een goed logo is dus waardevol.
Puur het ontwerpen van een logo kan al voor een paar honderd euro. Echt waar, maar geef me twee dagen en ik laat je verschillende voorstellen zien inclusief toepassingen op briefpapier, vervolgvel, envelop en visitekaartje. Dat is dan 16 uur à € 80,-. Zeg maar wat je wilt en hoeveel budget je hebt.
Een pay-off is een slagzin of een slogan. En een goede slagzin heeft slagkracht en is eigenlijk een soort slotconclusie van je merk of campagnethema. Pay-offs moeten gemakkelijk te onthouden zijn en iets zeggen over wat je product doet of welk gevoel het geeft. Een pay-off geeft je merk houvast en richting. Wil je ook een pay-off die onderscheidend is en makkelijk te onthouden? Ik bedenk er graag een voor je. Trouwens ik bedenk ook graag een pakkende naam voor je bedrijf, product of merk.