Je krijgt geen nieuwe klanten als je te bescheiden bent en ook niet als je alleen maar over jezelf praat.

Communicatie is te belangrijk voor je business om over te zwijgen.

Je company-website is een geweldig communicatiemiddel om aan je doelgroep te laten weten wat je doet, hoe je dat doet en wat dat allemaal kost. Maar nog steeds worden veel zakelijke websites veel te karig en eenzijdig ingericht. Laat staan dat ze regelmatig worden geüpdatet. Aan de andere kant zie ik veel websites die vooral over het bedrijf zelf gaan en nauwelijks oog hebben voor klantvragen. En dat is niet goed. In beide gevallen zullen deze websites vermoedelijk niet goed door Google worden opgemerkt. Om mensen te interesseren voor je business kun je nog steeds traditionele middelen inzetten. Een opvallende advertentie of een teasende direct mail zet mensen in beweging. Naar je website en naar je product of dienst. Teamenzo kan je met de juiste adviezen en middelen helpen om beter te communiceren. 

Theo Basstein

Wil jij echt graag meer en betere klanten aantrekken?

Dan zal je dat toch moeten laten blijken. Je website is daar uitstekend voor geschikt maar het is wel handig om te weten hoe je dat dan moet doen. Daarnaast moet je begrijpen hoe de dingen online werken. Als jouw website een goed bewaard geheim is, geldt dat vermoedelijk ook voor je business. Wil je online opgemerkt worden? Vast wel. Bel me voor koffie en een goed gesprek.

0499 378763 – of – 06 81614225

Ben je prijsbewust?

Noem jij prijzen of moeten mensen je daarvoor eerst bellen? Moeten jouw prijzen geheim blijven voor de concurrent? Skip het idee dat jouw concurrenten je klanten afsnoepen door onder jouw prijzen te duiken. Ten eerste: het is voor een concurrent niet moeilijk om jouw prijzen te achterhalen. Ten tweede: de meest klanten gaan niet voor de laagste prijs maar voor vertrouwen. Als je geen prijs kan noemen omdat dat de hoogte van het bedrag afhankelijk is van verschillende factoren, moet je deze factoren wel benoemen.

Geef antwoord op vragen van klanten.

Mensen hebben het druk en zijn daarom steeds ongeduldiger. Dus als mensen geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en je website bezoeken, willen ze antwoord krijgen op vragen. Anders haken ze af.  

Als klanten online kopen willen ze: bijvoorbeeld kunnen vergelijken, weten wat het kost, openheid over problemen en /of bijzonderheden, weten wat anderen ervan vinden (reviews) en dat ze de beste koop doen.

Wil je meer en betere klanten aantrekken? Lees dan hieronder verder.

Praat niet te veel over jezelf.

Het is zo verleidelijk om veel over jezelf te vertellen. Hoe goed je bent en dat je al zo lang een toonaangevende speler bent. Je enthousiasme is ook een valkuil, want als je onvoldoende laat blijken dat jij de problemen van je klanten kan op lossen, zal je het steeds lastiger krijgen. Het spel en de spelregels zijn veranderd. De klant kan kiezen uit veel aanbieders en zit daarom aan de knoppen.

Zorg voor transparantie.

Transparantie zorgt voor vertrouwen wat weer tot nieuwe klanten kan leiden. Zorg ervoor dat je website toegankelijk is en geen doolhof. Daarnaast is het belangrijk dat alle info en content transparant is en ook de wijze van verkopen. Hoe meer geheimen hoe onaantrekkelijker je bent voor de klant. Wees daarom duidelijk. Zeker als je veel concurrentie hebt.

Wil je meer en betere klanten aantrekken?