Ai, dat klinkt niet echt bescheiden. Ik weet het, ik weet het, maar als je snel resultaat wilt en je geen zin hebt in een bureau met wisselende contacten, dan ben ik misschien de persoon die je goed kan helpen. Toegegeven, een alleskunner lijkt in eerste instantie verdacht, maar als je al wat langer meedraait in het wereldje dan krijg je vanzelf steeds meer kennis en kunde. Tenminste als je – net als ik – daar voor openstaat. Lees hieronder waar ik je zoal mee kan helpen.
We kennen elkaar nog niet maar dat kan snel veranderen. Als een van de vragen hieronder jij zou kunnen stellen, dan zou het zo maar kunnen dat ik wat voor jou kan betekenen. Wie weet?
0499 378763 – of – 06 81614225
Kijk, ik kan de lach aan een kroket hangen maar daarmee verkoop je niet persé meer kroketten. Kortom er is meer nodig dan een losse flodder of een lollig ideetje. Wat jij nodig hebt is houvast en richting. Door een opvallende en consistente communicatie krijg je sneller een breinpositie bij de doelgroep dan gedacht. Natuurlijk kun je met veel geld smijten snel resultaat boeken maar als jij een zelfstandige coach bent, zal je slim te werk moeten gaan. Koffie?
Kom maar op. Ik kan niet wachten. Ik hou van goede verhalen en scherpe teksten die tot de verbeelding spreken maar wel zo dat jouw doelgroep en Google het ook interessant vinden. Ik kan een zakelijke blog van 600 woorden leveren of in 6 zinnen jouw merk in een advertentie laten shitteren. Maar verwacht geen onpersoonlijke dienstmededelingen, gelikte marketingteksten of clichés die passeren als een schip in de mist. Ook doe ik niet aan holle, nietszeggende standaardteksten zoals: “Bij ons is uw < … > in goed handen” of “Bij ons bent u aan het juiste adres” of “Betrouwbaarheid staat bij ons hoog in het vaandel” of “Wij denken met u mee”. Deze zinnen verkondigen waarden waar klanten al van uitgaan en zijn geen reden voor zakendoen of om blij van te worden. Als dergelijke teksten per ongeluk op je website hebt staan, pas het dan aan of bel mij. Dan heeft jouw (en mijn omzet) er ook nog wat aan.
Ikke, ikke, ikke zei de gek. Sorry voor mijn enthousiasme maar ik vind dit gewoon te leuk om te doen. Namen bedenken, logo’s ontwerpen en een huisstijl maken. Voor niet al te veel geld? Jazeker, want je moet niet té moeilijk doen. Zo kun je veel namen bedenken, maar als de url.nl niet vrij is, moet je niet kost-wat-kost door willen zetten want dat is niet praktisch. Bij het ontwerpen houd ik altijd rekening met de voornaamste toepassingen. Een logo moet altijd goed gereproduceerd kunnen worden, anders wordt het een rommeltje. Maar waar kies je voor? Een beeldmerk, een woordmerk of een combinatie van beide? Wat het ook wordt, realiseer wat de waarde is van een logo: een verkorte herinnering aan jouw business. En een logo heeft pas een merkstatus als het bij heel veel mensen een breinpositie heeft. In de kop zit dus.
De verleiding is groot om via Google het internet af te stropen en afbeeldingen van anderen te gebruiken (wat niet zonder meer mag). Het kost niks en niemand komt erachter als jij een foto van een rijstveld van een Indonesische website plukt. Toch? Nou, ik zou toch maar uitkijken. Je zal niet de eerste zijn die een vette claim aan de broek krijgt van een copyright detective agency. Die premiejagers worden steeds talrijker en agressiever. Mijn advies: NIET DOEN. Ga geen plaatjes jatten. Voor een paar euro kun je op veel stock photo websites zoals Shutterstock.com al mooie foto’s downloaden die bij de business passen. Er zijn zelfs websites waar je gratis en vrij van auteursrecht afbeeldingen kunt downloaden, zoals unsplash.com. Maar het beste is om zelf je foto’s en illustraties te laten vervaardigen door professionals. Bij jou in de buurt zitten heel veel goede fotografen. Bel ze en zet ze aan het werk. Veel origineler en eerlijker.
Ik kan een heel verhaal ophangen waaruit blijkt dat Teamenzo de aangewezen partij is. Maar misschien zegt het genoeg door het noemen van de merken waarvoor ik door de jaren heen werk of heb gewerkt. Het is wel een selectie want anders wordt de lijst veel te lang. Hier komt ie: Autodrop, Ricola, Fisherman’s Friend, Oldtimers, Skittles, Lindt, Stimorol, Freedent, Almhof, Sebamed, Jaico, Lactona, Roter, Aspivenin, Philips Avent, Aldi, Snoepfabriek, Freshlife, Dropmakers, Delmonte en Bonduelle. Wat kan ik nog meer zeggen? Misschien dat ik deze wereld goed begrijp en daarom snel op de juiste golflengte zit met de klant. Call me: (0499) 378763.
Voor veel bedrijven is dit de hel. Content produceren voor de website. Blog-artikelen schrijven, filmpjes maken, berichten over nieuwe activiteiten en gerealiseerde projecten (uiteraard aangekeild via social media). Wat helpt is om één persoon in het bedrijf verantwoordelijk hiervoor te maken en wat helemaal top is als die persoon het ook leuk vindt om te doen en er gevoel voor heeft. Met zo iemand werk ik graag samen omdat je dan snel kan inspelen op actuele gebeurtenissen. Bij content marketing draait het om geloofwaardigheid, feiten en emotie. Door het vertellen van passie- en betekenisvolle verhalen, geef je jouw doelgroep content waar ze blij van worden. En dat is goed voor je business. Wil je meer over content marketing weten en wat het voor jou bedrijf kan betekenen, dan moet je me eens bellen. Of je stuurt me een bericht.
Inbound marketing is voor veel ondernemingen misschien wel de meest geschikte vorm van marketing, alleen weten ze dat niet omdat het nog zo’n onbekende materie is. Bij inbound marketing draait het erom dat je mensen aantrekt om naar je website en/of business te bezoeken (pull) en bij outbound ga jij als onderneming op zoek naar je klanten (push = reclame). Bij inbound gaat het om content marketing, e-mail marketing en social media-activiteiten en SEO.
Wil je weten of inbound marketing interessant is voor jou business, dan moeten misschien eens afspreken?
Klanten vinden kan lastig zijn. Als jij bijvoorbeeld een echtscheidingsadvocaat bent, kun je niet aan de gezichten van mensen zien of ze een echtscheiding overwegen. Dan moet jij aan de bak om te worden opgemerkt. Door online en lokaal offline nadrukkelijk aanwezig te zijn want als een stel een echtscheiding doorzet, kom jij misschien in aanmerking om een van de twee bij te staan. Zeker als je al heel veel waardevolle tips en adviezen op je website hebt staan die vertrouwen geven aan echtlieden in scheiding. De beste manier om klanten aan je te binden is ervoor zorgen dat ze op zoek gaan naar jou. Inbound marketing is dan het toverwoord. Zorg er in ieder geval voor dat jouw verhaal duidelijk, waardevol en opmerkelijk is voor je doelgroep.
De vastgoedwereld is een dynamische wereld waar technologische ontwikkelingen en innovaties geen uitzondering zijn. Het maatschappelijke belang is groot en de politiek bemoeit zich er geregeld tegenaan. Dan moet je van goede huize komen om daar allemaal mee om te kunnen gaan. Gedegen ondernemingen in deze branche weten wat nodig is om de klant tevreden te stellen. En Teamenzo vertaalt dat in heldere communicatie. Met projectwebsites, brochures (online en / of gewoon gedrukt), advertenties, bouwborden en open dagen-activiteiten. Voor Teamenzo geldt dat het werk goed is gedaan als nieuwbouwhuizen en -appartementen bij de oplevering voor meer dan 80% verhuurd of verkocht zijn. Meestal is het 100%.
Wij mensen hebben altijd een oordeel. Over elkaar en over van alles en nog wat. Dat hou je niet tegen. We hebben zelfs meningen over zaken zonder dat iemand ernaar vraagt. En dan is er ook nog zoiets als perceptie. Als jij bijvoorbeeld iets doet voor de kost waarbij je secuur te werk moet gaan, dan gaat het je niet helpen als je logo of website er rommelig uitziet. Perceptie = Reality, you know. Dus, als de uitstraling van je business niet past bij de kwaliteit van je product of dienstverlening, kan ik ervoor zorgen dat dat weer goedkomt.
Een elevator pitch, een bedrijfspresentatie, een productdemonstratie of een registratie van een activiteit kan op film het beste duidelijk maken wat je wilt overbrengen. Want de kijker ziet en hoort je en met ondertiteling kan hij of zij ook meelezen. Teamenzo heeft er al veel geschoten. Op locatie of in eigen studio met professionele apparatuur (ook autocue). Met film komt je business tot leven en maakt wat je doet concreter. Een goed geschreven script (door Teamenzo) en/of een professionele voice-over zorgen voor een goed resultaat. Ook zakelijke dienstverleners hebben veel baat bij film. Omdat zij geen product of productiefaciliteit kunnen tonen, denken ze ten onrechte dat film niet geschikt is. Juist met film kun je veel meer laten zien dan je denkt. Jezelf bijvoorbeeld. En je kan met de juiste tone-of-voice, sfeer, emotie en een goed (gescript) verhaal mensen voor je winnen.
Honderden heb ik er al gemaakt. Veel voor de zoetwarenindustrie. Zo zijn de Freshlife, Dropmakers en Snoepfabriek verpakkingen van Aldi door Teamenzo gemaakt. Private label is mijn specialiteit. Snel resultaat voor niet al te veel geld. Dus inkopers van AH, Jumbo, Plus, Lidl, Hema, Wibra, enz. bij mij moet je zijn. Trouwens indirect (via de leveranciers van de retailers) heb ik al de nodige verpakkingen voor veel supermarkten gemaakt. Zelfs voor Deense, Duitse, Australische en Engelse supers. Verstand hebben van verpakkingen gaat verder dan alleen een mooi ontwerp maken. Je moet ook verstand hebben van verpakkingsdrukwerk, barcodes en waren-wettelijke regels, enz. Teamenzo heeft dat.
Wat is duur en wat is goedkoop? Wat is veel en wat is weinig: 3 haren in de soep is veel maar 3 haren op je hoofd is weinig. Ik vind het wel meevallen met de prijs van een animatie want je hoeft niet met een camera op stap en geen acteurs te boeken. Wel is het handig om een voice-over op te nemen maar als jij een goede stem hebt, kun je dat zelf ook, anders weet ik er nog wel een paar. Het is vooral een verhaal bedenken, script schrijven en de animatie op de computer maken. Vanaf € 500,- kan ik je al blij maken met een pakkende animatie van 1 á 2 minuten.
De meeste A-merken schakelen gerenommeerde Amsterdamse reclamebureau’s in voor hun activiteiten. Met name voor positioneringsvraagstukken, commercials en overige advertising. Deze bureau’s zijn niet goedkoop. Creativiteit en originaliteit heeft z’n prijs en dat is rechtvaardig. Waar merken wel moeite mee hebben is dat elke advertentie, display of schapkaartje onnodig duur wordt vanwege het hoge uurtarief en het aantal betrokken urenschrijvers. Een accountmanager, artdirector, copywriter, traffic-productiemanager, dtp’er, account-executive, worden allemaal aan het werk gezet om een enkele advertentie te produceren waarin een heading, sfeerfoto met packshot, een paar regels advertentietekst en het logo in komen te staan. En dat kost kapitalen. En de follow-up’s zijn vaak niet veel goedkoper want iedereen moet zijn of haar plasje erover heen doen. Tja, dan ben je bij mij toch veel goedkoper uit voor hetzelfde resultaat. Gelukkig hebben veel merken dit door en kiezen daarom voor Teamenzo. Nu jullie nog.
Als je niet goed snapt waarom het maken van content zo belangrijk is voor je business, gaat het je tegenstaan. Het vergt nu eenmaal veel tijd, inspiratie en transpiratie en de kans dat je het volhoudt is dan klein. De belangrijkste reden waarom content marketing zo belangrijk is dat het leidt tot meer bezoek aan je website. Tenminste als de blogartikelen waardevol zijn en de filmpjes begrijpelijk en aantrekkelijk. Als mensen op zoek zijn naar antwoorden op hun vragen, dan is het wel lekker als ze op jouw website komen en daar het antwoord vinden op hun zoekvraag. Want de kans op conversie (dat ze bijvoorbeeld iets bij je kopen) is dan groter. Hoe meer waardevolle informatie jij verstrekt, hoe groter de kans wordt dat je wordt opgemerkt. Ga je zelf maar eens na. Wat doe jij als je op zoek bent naar informatie? Je typt een zoekvraag in bij Google en maakt je keuze op basis van de voorgestelde snippets op pagina 1, 2 of … Als jij een goed antwoord hebt gegeven in een blogartikel, dan blijkt dat stukje content waardevol te zijn. Wat nu als je 200 blogs hebt geplaatst die over jouw business gaan en vanuit verschillende invalshoeken de business beschrijven? Daar worden Google en mensen blij van. Kijk maar eens op riverpoolsandspas.com dan zie je wat ik bedoel. Hoe een klein en bijna failliet zwembadenleverancier dankzij waardevolle content uiterst succesvol is geworden.
Ik kan je daar niet mee helpen maar mijn partner wel. Dat is een salescoach pur sang. Geen trainer die een standaard programma afdraait. Daar ben je niet meegeholpen. FairySales leert je veel beter verkopen op een heel persoonlijke manier. Dus als jij het moeilijk vindt om telefonische acquisitie te doen of een goed salesgesprek te voeren, moet je Marije Basstein bellen. Vooral geschikt voor iedereen die ook moet verkopen. Je kan nog zo goed in je vak zijn als je het niet verkocht krijg, heb je een probleem. Begin maar eens met de Sales Start Sessie: 100 minuten voor 100 euro. Moet je doen, word je wijzer (en rijker) van.
Als jij bijvoorbeeld softijsmachines verkoopt dan kun je erachter komen welke bedrijven openstaan voor jouw product: horecabedrijven, grootwinkelbedrijven (IKEA) waar veel mensen in en uitlopen, vakantieparken, strandtenten, snackbars, enz. Met een direct mail kun je de interesse opwekken en door deze na te bellen, kunnen verkopers afspraken maken. Nu denk je misschien: “Wat ouderwets, zo’n mailing.” maar dan heb je het mis. Elke welkome boodschap is waardevol. Natuurlijk, een e-mail is sneller en goedkoper, maar je mag niet zomaar iedereen platmailen. Spammen dus. Trouwens, mensen hebben een antenne voor e-mailreclame en deleten elke ochtend alle ongevraagde e-mailboodschappen (als ze al niet linea recta in de spambox terecht zijn gekomen). Een brievenbus is wat dat betreft veel toegankelijker. En als je je mailing opleukt met een relevante ‘bobbel’ of premium, heb je een aantrekkelijk bel-stuk. Want een verassing als deze maakt nieuwsgierig.
Webdesigners maken websites maar voordat ze aan de slag kunnen moeten ze wachten. Lang wachten want de tekst is nog niet geschreven, de tekstschrijver is nog niet gevonden, laat staan gebriefd en de fotograaf is ook nog druk. Als ze het geluk hebben, kunnen ze vlot aan de slag maar dan stokt het weer halverwege omdat het ineens heel druk is bij de klant en niemand even tijd heeft voor de website. Kennelijk heeft niemand de regie en ontbreekt het aan urgentie. Als je mij je website laat maken zit de vaart er vanaf het begin in. Want ik doe zo’n beetje alles zelf (net als deze website, alleen de portretfoto’s van moi zijn gemaakt door Robert Roozenbeek). Het voordeel is bovendien dat ik SEO- en dus klantgericht schrijf want je wilt toch dat je investering uiteindelijk wordt opgemerkt en iets gaat opleveren?
Grote bedrijven en merken kennen het belang een goede communicatiestrategie. Veel kleinere ondernemingen vinden het lastig om hun merkverhaal duidelijk aan de markt te communiceren. Hoe fijn is het als jouw doelgroep precies weet waar je voor staat? Niets doet zoveel afbreuk aan je marktpositie als je om de haverklap van strategie en vorm verandert. Ik heb de ervaring om samen met jou je business sterk en opmerkelijk te positioneren. Tenminste als je wilt dat ze voor jou kiezen. Als je dat wilt moet je wel het lef hebben om dingen los te laten. Hiermee is niet gezegd dat ik direct de hele boel over hoop haal, want wat goed is hoeft niet te veranderen. Een goede strategie is het fundament voor concept en communicatie.
Teamenzo ontwerpt en realiseert advertenties, direct mails, folders, brochures, winkelmateriaal, verpakkingen, websites, films, graphics, logo’s en huisstijlen, presentaties, enz. Designs die gevoel én verstand combineren en overtuigen. Ontwerpen die passen bij het merk, het product, de tijdsgeest en de wens van de klant. En de doelgroep moet zich aangesproken voelen. Daar doe ik het voor. Ik ben altijd op zoek naar verassende elementen, spitsvondigheden, lettertypen en beeldmateriaal. Wat ik bijvoorbeeld niet doe is fotograferen. Dat is een professie waar ik vanaf blijf maar wel voor je regel en regisseer. Het plaatje en praatje moet immers perfect in balans zijn. Alsof het gedrukt staat. En daar weet ik ook het nodige van.
Tekstschrijven, copywriting, bloggen. Het maakt niet uit hoe je het noemt, waar het omgaat is dat jouw verhaal goed verteld moet worden en prettig is om te lezen. Want ‘lezen’ dat schijnt tegenwoordig nogal een dingetje te zijn. Teksten zouden korter moeten omdat mensen niet meer lezen. Wat een onzin. Als dat zo zou zijn dan werden er ook geen boeken meer geschreven en gelezen en – by the way – Google is gek op originele en waardevolle tekst. Hoe je schrijft is belangrijk. Ik schrijf voor jou in mijn stijl en die is alsof ik met je praat. Face to face. Sterker, ik vind dat een geschreven tekst moeiteloos over moet kunnen gaan in een gesprek. Oh ja, ik háát clichés en het klakkeloos kopiëren van teksten van anderen maar verder ben ik all write.
Als je een mobieltje hebt met een goede camera kun je jezelf heel goed opnemen. Maar als je wat serieuzer voor de dag wilt komen is een professionele camera veel handiger. Teamenzo heeft professionele apparatuur (camera, licht, geluid en autocue). Dus voor een strakke elevator pitch op film of een bedrijfspresentatie, kom ik graag bij je langs. Uiteraard nemen we eerst het script door en bepalen we of een voice-over nodig is of niet. Er komt best veel kijken bij het maken van een film. Zelfs als die maar 2 minuten duurt. Want als de opnames klaar zijn, is de film pas halverwege. De volgende stap is editten. En dat is serieus werk en duurt soms langer dan het filmen zelf. Dat je het weet.
Elk ontwerp moet gestalte krijgen, zeg maar een vast vorm. Hoe iets in elkaar moet worden gezet wordt bepaald door de toepassing. Klinkt vaag, dus leg ik het je uit. Als ik een advertentie moet maken voor in Allerhande dan heb ik te maken met blad- en drukwerkspecificaties. Als ik die zou negeren, zijn de rapen gaar. Geen enkel merk wil dat de kleur van het logo of product afwijkt van het origineel. Als je weet dat je voor een plaatsing in Allerhande een klein fortuin kwijt bent, wil je als merk dat het goed gedrukt staat. Dat geldt ook voor verpakkingen, folders en digitale producten. Kwaliteit leveren is voor Teamenzo vanzelfsprekend. Je bent perfectionistisch of niet.
We zijn een bescheiden volkje. Niet iedere ondernemer wil graag voor de camera. En dat begrijp ik heel goed, want alle zekerheden zijn weg als ik roep: “Camera loopt.” Daarom is een animatie voor veel bedrijven een geweldig alternatief. Teamenzo werkt met een animatieprogramma waarmee we zelf de look & feel van de characters kunnen bepalen en een setting kunnen creëren. Hartstikke handig als je iets hebt uit te leggen. Als je zelf het verhaal wilt vertellen dan neem ik jouw stem apart op en monteer die eronder. Inclusief ondertiteling, if you like. Ik kan ook een professionele voice-over voor je regelen. Kijk maar eens naar dit voorbeeld.
Teamenzo bouwt WordPress websites die bezoekers aantrekken. Je kan voor een bepaald thema kiezen of het aan mij overlaten. Ik bouw websites in Phoenix en Elementor. Een gelikt thema is vaak mooi om te zien maar de ervaring leert dat jouw content altijd anders is waardoor je website er toch anders uitkomt te zien als dat je had gehoopt. Staar je niet blind op een flashy thema, daar trek je geen bezoekers mee aan. Het gaat om de inhoud. Veel relevante content voor je doelgroep met aandacht voor SEO is veel belangrijker. Niemand koopt van je omdat je enkel een mooie website hebt. Het gaat erom of je daadwerkelijk mensen kunt helpen met je product of dienst. Zoals de website: van FairySales dat doet.
Of je nu een website, folder of een advertentie nodig hebt, zonder foto’s lijkt je boodschap eerder op een dienstmededeling dan op een gerichte actie om mensen voor je product of dienst te interesseren. Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld en daar weten de betere fotografen wel raad mee. Teamenzo werkt graag met ze samen omdat ze als geen ander zien wat er moet worden vastgelegd. Voor elke klus kies ik een fotograaf die gespecialiseerd is voor de betreffende opdracht. Dat kan een specialist zijn voor productfotografie, portretfotografie, vastgoedfotografie, straatfotografie of reclamefotografie. Als je te weinig budget voor goede fotografie, kun je ook voor stockfoto’s kiezen maar dan krijg je nooit het perfecte plaatje voor jouw boodschap.
Op school had ik altijd wel een klasgenoot die heel goed kon tekenen. Als zij een mens tekenden was het ook een mens terwijl de rest van de klas poppetjes tekenden alsof ze van Mars kwamen. Sommige klasgenoten hebben van hun talent hun beroep gemaakt en dat is een zegen voor de reclame-industrie. Ik maak graag gebruik van hun diensten want illustraties zijn krachtig en brengen producten tot leven op een originele wijze en met een eigen stijl. Technische tekeningen kunnen jouw product perfect verklaren, een cartoon brengt ernst en luim tot elkaar en een realistisch plaatje wil je het liefst inlijsten. Telkens als een illustrator zijn ‘tekening’ aflevert, denk ik: ik wou dat ik dat kon. Maar dat kan ik niet en daarom ben ik zo blij dat ik gebruik kan maken van hun talent.